Featured Posts

De afsluiting – Ko Pangan, Bangkok, Dusseldorf, NederlandDe afsluiting – Ko Pangan, Bangkok, Dusseldorf, Nederland We zijn weer veilig in Nederland aangekomen! We hebben een lange, maar relaxete vliegreis achter de rug en zijn blij dat we iedereen weer kunnen spreken en zien. Om het...

Readmore

Heftige verhalen en echte vakantie - Kampong Cham, Phnom Penh, Kampot, Sihanoukville, Siem ReapHeftige verhalen en echte vakantie - Kampong Cham,... Twee weken zijn er verstreken sinds ons vorige verhaal. Hoewel we in die twee weken niet ontzettend veel plaatsen hebben bezocht, hebben we wel weer veel mooie dingen gedaan...

Just smile and wave – Hué, Hoi An, Attapeu, Pakse, Don Det, KratieJust smile and wave – Hué, Hoi An, Attapeu, Pakse,... Natuurlijk weer veel te lang geleden, maar we waren zo van onze vakantie aan het genieten dat een verhaal typen erbij in schoot. We nemen jullie weer in een vogelvlucht...

Drie weken Zuidoost Azie in een vogelvlucht - Luang Prabang, Vang Vieng, Hanoi, Halong BayDrie weken Zuidoost Azie in een vogelvlucht - Luang... Hallo allemaal!! Sorry dat het zo lang geleden is dat we iets van ons hebben laten horen. Sinds de familie weg is hebben we het zo mogelijk nog drukker dan daarvoor!...

Readmore

Onze laatste avonturen in Thailand – Koh Chang, Bangkok, Chiang Mai, PaiOnze laatste avonturen in Thailand – Koh Chang, Bangkok,... Sinds onze vorige update op Koh Chang hebben we ontzettend veel gedaan. We hebben met olifanten gezwommen en door de jungle getrokken. We hebben een snorkeltocht langs vier...

Jeske en Freek Rss

Ons tropisch paradijs – Van Bangkok naar Koh Chang

Posted on : 15-07-2010 | By : Jeske | In : Thailand

In ons 'hippiehostel'De eerste week Thailand zit er op… De tijd lijkt hier wel twee keer sneller te gaan dan in Nederland. Natuurlijk omdat het hier geweldig is, maar ook omdat we elke dag super veel doen. Vandaag is onze eerste rustdag en dat bevalt eigenlijk ook wel goed.

Chinatown
Even een terugblik om jullie bij te praten over de afgelopen dagen. Vrijdag zijn Sanne (mijn zusje) en Dennis (haar vriend) aangekomen in Bangkok. Eerst een middagje relaxen en ‘s avonds lekker een biertje drinken. De volgende dag hebben we voor een groot deel doorgebracht in Chinatown. Het is een wijk vol met alleen maar kraampjes en straatjes die zo smal zijn dat je er met zijn tweeen amper doorheen kunt lopen. En druk dat het daar is! Op de foto’s die we geplaatst hebben krijg je een beetje een beeld van de chaos daar.

Drukke, smalle markt in China Town

Finale bij de Nederlandse ambassade
Zondag zijn Hennie (mijn moeder), Marcel (Freek’s vader), Lisette (de vriendin van Freek’s vader), Anne (Freek’s zusje) en Matthijs (de zoon van Lisette) aangekomen. Die avond hebben we met zijn allen bij de Nederlandse ambassade de WK finale gekeken. Wat een groot feest! Ongelofelijk hoe veel Nederlanders er in Bangkok zijn. Bij de ambassade verkochten ze bitterballen, broodjes frikandel en natuurlijk Heineken. Hoewel de finale niet helemaal afliep zoals we hadden gehoopt, was het toch een groot feest.

Oranje leeuwinnen

Koh Chang
Na Bangkok zijn we doorgereisd naar Koh Chang, waar we nu nog steeds zitten. Het is een heel mooi tropisch eilandje in het zuidoosten van Thailand. In tegenstelling tot wat de reisgidsen schrijven over dit eiland (te druk, te toeristisch en te veel grote resort), is het hier super rustig en zijn er nog veel onbebouwde plekjes over. De mensen zijn hier minder opdringerig dan in Bangkok en zijn super behulpzaam. Natuurlijk heb je hier zee en strand, maar midden op het eiland is ook een super mooie jungle en vind je overal watervalletjes en olifanten. Gisteren en eergisteren hebben we daarom een scootertje gehuurd om het eiland te verkennen. We zijn hiermee helemaal naar het zuiden van het eiland gereden om te gaan snorkelen (best spannend!). We hebben gezwommen in een super mooi baaitje met vissen en koraal, maar het water was een beetje troebel, waardoor we niet heel veel konden zien. Bovendien was de kade helemaal bedekt met rosten en schelpen, waardoor er maar liefst vier mensen licht gewond het water hebben verlaten.

Bij een waterval in de bergen

Hippies en waterpijpen
Een leuk onderkomen vinden was hier op Koh Chang niet heel moeilijk. Overal zitten leuke hotels en hostels en er is voor ieder wat wils. Freek, Matthijs en ik slapen in een super leuk, heel primitief en heel gezellig hippie hostel. Overal hangen gekleurde kokosnoten, posters van Bob Marley en natuurlijk mogen we als ‘one big happy familie’ ‘s avonds aanschuiven als er wordt gekookt en gaan we vanavond echt Thais bbq-en met vers gevangen vis. Op de foto waar ik op een schommel zit zie je het hostel op de achtergrond.

Jeske op de schommel bij ons hostel

De rest slaapt in een resort naast ons waar ze ook allemaal een super leuke kamer hebben met uitzicht op zee. Over de zee gesproken… deze is zo warm dat je hier in ieder geval geen afkoeling vindt.

Ook ‘s avonds zijn er genoeg leuke kroegetjes waar je wat kunt drinken. Gisteren hebben we gerelaxed bij een tentje waar je aan lage tafeltjes op kussentjes zat en hebben we gezellig met zijn allen een waterpijp gerookt. Kortom, wij komen hier helemaal tot rust!

Hopelijk hebben we jullie niet te jaloers gemaakt ;), ons volgende verhaaltje volgt snel.

Liefs Jeske

PS. Er staan weer nieuwe foto’s. Klik hierboven naar de fotopagina.

Comments (13)

Hey Freek en Jeske,

Mooi dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben! Op welk strand zitten jullie nu? De snorkeltoch op Koh Chang is ook wel de moeite waard, en vergeet niet om de Bang Bao pier aan te houden. Daar kan je erg leuk vis eten.

Veel plezier!
Jeroen

Hey guys geniet van Thailand! Leuk om die foto’s te zien vooral van Koh Chang ons favo island!
Cheers, Robin

Nog een tipje trouwens: the Tree House Hostel aan Long Beach, zuidkant van Koh Chang :)

Aj en ik hebben foto’s van precies dezelfde schommel!

Wooooow!! Klinkt goed! Stiekem toch best leuk he voetbal kijken in het buitenland. Geniet ervan daar in Thailand, maar dat komt volgensmij wel goed.

X x as

ps wat een top locatie voor de fam. reunie ;)

Sawadee ka!!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet de tijd heb om al jullie verhalen te lezen. Afgelopen week heb ik de meest fantastische dingen meegemaakt in Buenos Aires en nu zit ik in Santiago (Chili). Maar de fotos zien er echt geweldig uit en zodra ik zelf terug ben van mijn reis ga ik ook zeker alle verhalen lezen. En dan tegen de tijd dat jullie weer terug zijn moeten we echt een heel weekend plannen om alle ervaringen uit te wisselen, haha! Dat klinkt misschien nu ver weg maar pas op hoor want je staat zo weer op het vliegveld. Geniet er van!!

Hele dikke knuffel vanuit Zuid Amerika!!!

Leuk om al jullie avonturen te lezen, leest/ ziet (er) goed (uit) .
Ik ben bijna jaloers, maar tropische temperaturen kennen we hier gelukkig ook.
Groetjes aan de hele family. veel plezier allemaal.

Leuk Leuk Leuk!

groetjes Joost!

He Jeske maar ook Freek en de rest!

Ik hoor dat je erg teleurgesteld in je familie!
Daarom stuur ik jullie toch maar een berichtje. Heb net Sanne en Dennis thuis afgezet en heb de verhalen natuurlijk allemaal gehoord.
Ik ben lichtelijk jaloers op jullie. Hier is alles goed, iedereen heeft vakantie, behalve ik :(
Hebben deze week een tent gekocht en gaan, over 4 weken, weer ouderwets kanperen in Zuid-frankrijk.
Geniet er van en doe iedereen de groeten.

Hallekes,
Ja sorry, we hebben het goed druk gehad. Ko had al wel op zijn werk op jullie site gekeken. En ik heb er maar liefst alleen aan gedacht…… Volg je vanaf nu op de voet. De foto’s zijn erg mooi, heb ze net met Lois gekeken. Wij vinden de gouden torens en slangen (of zoiets) wel erg wauw. Lois baalde wel dat jullie niet mee naar de kermis konden, dus nu moest ik gisteren mee in de trekkarren, blll. Scott had veel stress afgelopen weken door het voetbal en door het afscheid (afgelopen vrijdag) van de basisschool. Heftig hoor. Vandaar dat alles een beetje anders verliep. Ik weet het is een slecht excus maar we missen jullie echt heel erg.
Zo nu stop ik want Lois zit me achter mijn vodden dat we moeten gaan skaten.
Veel liefs en op naar nog een heleboel mooie foto’s en verhalen.
Oja, de een na laatste foto van jullie twee samen is wel heel erg mooi.
Doei tot snel……..Rianne en Lois xxxxxxxxxxxx

Hallo Freek en Jeske
Jullie laatste bericht gelezen. Erg leuk wat jullie allemaal meemaken. hier alles oke. Is de hele fam.
nog bij elkaar of is ieder zijn eigen weg nu gegaan?
Doe de groeten aan allen.
Groetjes Oma Thea

Hallo lieverds,
We zitten in Neede met vandaag internet (tot morgen dinsdag 12.04 uur)
De foto’s van Jeske en Anne , Matthijs en Freek op de olifant zijn geweldig.
Hoe was de trekking?
We zitten klaar voor de volgene berichten!
Liefs Tineke, Harry en Job
IK HEB VAKANTIE!

Zo te zien genieten jullie volop.
Heel veel plezier nog en groetjes voor iedereen.